Gelukkig nieuwjaar van Thambi Mulupuri en de kinderen van SHARE Kids Home
Fondsenwerving is de kern van elke non-profitorganisatie, dus maak het gemakkelijk om online te kunnen doneren. Zorg er dus voor dat de donatiepagina en -formulier gemakkelijk te vinden zijn.
Volgens onderzoek bezoeken 51% van de mensen de website van een non-profitorganisatie via een mobiel apparaat. De website en het donatieformulier moeten dus mobielvriendelijk zijn. Vermijd het gebruik van grote foto’s waarbij bezoekers naar beneden moeten scrollen. De tekst moet ook voldoende groot zijn om op kleine apparaten te kunnen lezen. Ook een goede navigatie is belangrijk. Bij het bekijken van websites op mobiele telefoons is er niet veel ruimte voor vervolgkeuzemenu’s of complexe navigatie met heel veel content. Vereenvoudig de mobiele navigatie zodat alleen de essentiële informatie beschikbaar is.
Doneren is net zoals een koopbeslissing nemen. De website moet mogelijke vragen en bezwaren van de donateur beantwoorden en weerleggen.
Maak het probleem duidelijk dat je oplost, hoe je het oplost en waarom het belangrijk is en motiveer de bezoeker om deel uit te maken van de oplossing.
Toon de onmiddellijke impact van het project en bewijs de effectiviteit door met beeldmateriaal de impact aan te tonen.
Donateurs willen zeker zijn dat hun geld naar een goed doel gaat en ze willen weten wat de organisatie met het geld gaat doen. Transparant communiceren, verantwoording afleggen en betrouwbaarheid zijn belangrijk. Geef voorbeelden en bewijs op de website dat hun donaties goed zullen worden gebruikt. Toon certificaten, statistieken, rapporten of financiële gegevens zodat de donateurs vertrouwen in de organisatie hebben.
Wanneer potentiële donateurs of vrijwilligers de diensten op de website bekijken, staat de pagina ‘Over ons’ waarschijnlijk in de top-3. Ze willen zeker zijn dat ze door de organisatie te ondersteunen de juiste keuze maken en ze willen weten wie je bent. Zorg ervoor dat deze pagina de persoonlijkheid en de waarden van de non-profit organisatie weergeeft:
Maak het verhaal aantrekkelijk met foto’s, afbeeldingen of video’s en vermijd langdradige teksten. Wees overtuigend en haal alle hoogtepunten van wat de non-profitorganisatie zo geweldig en onderscheidend maakt aan.
Video biedt ongelooflijke mogelijkheden voor een non-profitorganisatie om supporters te engageren, hen bij het project te betrekken en te helpen om fondsen te werven. Video helpt om te visualiseren waarom de organisatie bestaat, het wekt emoties op en motiveert de kijker om te zorgen, te delen en actie te ondernemen. Video’s vertellen verhalen die woorden en foto’s simpelweg niet kunnen.
In termen van likes, shares, downloads en donaties presteert video consistent beter dan alle andere vormen van digitale communicatie.
Enkele videostatistieken:
Enkele tips om aan de slag te gaan met video:
Denk na hoe de mogelijkheden voor vrijwilligerswerk in de website zijn geïntegreerd:
Een goede website voor een goed doel is gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en gemakkelijk te navigeren. Organiseer de content op een logische manier. Elke extra stap in de navigatie is een kans voor een donateur om afgeleid te worden of zijn beslissing om te doneren opnieuw te bekijken. Als de website het doel goed duidelijk maakt, de impact overbrengt en bezoekers raakt, is het een krachtig wervingsinstrument.
Ondertussen staat de
website van SHARE Kids Home online en hebben al vele donateurs en vrijwilligers zich aangemeld.
Ben je een non-profitorganisatie en heb je een website nodig? Stuur ons gerust een berichtje. We helpen je graag!
Onze website voor SHARE Kids Home
Wil je mee in ons online verhaal of heb je bijkomende vragen? Neem contact met ons op en we helpen je graag verder! Rechttoe rechtaan.
Links
Ontvang je graag tips in je inbox?
Bedankt voor je inschrijving.
We geven je gegevens niet door aan derden.
Alle rechten voorbehouden | Privacypagina | Cookies | Webdesign Passevite